اخبار

نحوه انتخاب لوازم چوبی خانه

نحوه انتخاب لوازم چوبی خانه

جمع شدن خانواده دور یک میز برای صرف غذا یکی از صحنه‌های زیبایی است که در ذهن بسیاری از ما نماد یک خانواده‌ی خوشحال و خوشبخت است. نحوه انتخاب لوازم چوبی خانه بدین شکل است:

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چیدن یک میز غذای زیبا و چشم‌نواز یکی از راه‌های ابراز علاقه است. این نکته نشان می‌دهد که میزناهارخوری یک نقطه‌ی کانونی برای دور هم جمع شدن خانواده است. تا چند سال قبل ایرانی‌ها علاقه‌مند به صرف غذا روی سفره بودند؛ البته نشستن در کنار سفره حال و هوای خاص خودش را دارد؛ اما با توجه به امروزی شدن فضای منازل، بیشتر مردم تمایل به استفاده از میز ناهارخوری دارند. در این مقاله سعی داریم تمام نکاتی را که برای خرید یک میز ناهارخوری مناسب باید در نظر بگیرید، با هم مرور کنیم.

یکی از بخش‌های مهم سرویس چوب، میز ناهارخوری است؛ اما انتخاب این وسیله تا حد زیادی به محل قرارگیری آن بستگی دارد. میز ناهارخوری معمولا در پذیرایی یا آشپزخانه قرار می‌گیرد؛ ‌اما در مواردی می‌توان از میزهای ناهارخوری در بالکن‌ و حیاط نیز استفاده کرد.

جنس میز ناهارخوری را انتخاب کنید

میزهای ناهارخوری عمدتا از چوب ساخته می‌شوند؛‌ اما استفاده از پلاستیک و حتی فلز نیز در ساخت این میزها متداول است. انتخاب نوع چوب می‌تواند برای شما کمی گیج‌کننده باشد. به‌طور خلاصه، میزها از چوب گردو، افرا، بلوط، تخته سه‌لا و MDF ساخته می‌شوند. نوع MDF به نسبت پولی که برای آن می‌پردازید، مقاوم‌تر خواهد بود. چوب‌های جنگلی عمر طولانی‌تری دارند و بادوام‌تر هستند؛ ولی قیمت آنها بالاتر است. بعد از انتخاب جنس بدنه، باید به روکش‌های دقت کنید. به دقت جنس پارچه، دوام آن و نوع دوخت درز‌ها را بررسی کنید. اگر جنس پارچه‌ها را نمی‌شناسید از یک متخصص کمک بگیرید.

اندازه‌ی اتاق را در نظر بگیرید

اندازه‌ی اتاق و فضایی که برای نگه‌داری هر وسیله نیاز دارید در انتخاب هر وسیله‌ای بسیار مهم است. یک میز مستطیلی بزرگ که تمام فضای اتاق را اشغال کند، گزینه‌ی مناسبی به نظر نمی آید. قرار نیست که تمام فضای اتاق را با میز پر کنید. به تعداد اعضای خانواده فکر کنید. قرار است برای چند نفر محل نشستن مهیا کنید؟ به‌طور استاندارد کناره‌های میز باید ۵۰ سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشند.

شکل میز را انتخاب کنید

برای اتاق‌های کوچک از میزهای بیضی شکل استفاده کنید تا اتاق را شلوغ نکرده باشید. میزهای مستطیلی نیاز به اتاق‌های کشیده و بزرگ دارند. میزهای‌ گرد علاوه بر ایجاد محبت بیشتر بین افراد (به دلیل طرز نشستن افراد نسبت به هم) باعث اشغال فضای اتاق نمی‌شوند. ارتفاع میز نهارخوری نیز از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. اگر شما خانواده‌ای قد بلند هستید، باید یک از اعضا برای تست راحتی روی صندلی ناهار خوری بنشینید و مطمئن شود که ارتفاع میز مناسب است.

انتخاب صندلی

انتخاب صندلی بعد از خرید میز ناهارخوری، دومین موضوعی است که باید به آن دقت کافی داشته باشید. اگر در منزل کودک دارید، اولین اقدام خرید صندلی بچه است. نکته‌ی مهم در انتخاب صندلی ‌ها توجه به راحتی، مرغوبیت، اندازه و رنگ آن‌ها است.

برای مشاهده‌ی قیمت انواع میز ناهارخوری به سایت دیوار مراجعه کنید. همچنین اگر قصد فروش میز ناهار خوری خود را دارید اقدام  به ثبت‌نام در دیوار و ثبت آگهی کنید.