اخبار

با استفاده از اولو (OLO)، گوشی هوشمند خود را بدل به یک پرینتر 3بعدی 99 دلاری کنید

با استفاده از اولو (OLO)، گوشی هوشمند خود را بدل به یک پرینتر 3بعدی 99 دلاری کنید

سازندگان اولو «فیلیپو مورونی» و «پیترو گابریله» اعتقاد دارند پرینترهای 3 بعدی بایستی در دسترس همه قرار داشته باشد، به همین خاطر هم پرینتری را ساخته اند که دیتایِ موردنیازش را از گوشی هوشمند کاربر تهیه می کند.با استفاده از اولو (OLO)، گوشی هوشمند خود را بدل به یک پرینتر 3بعدی 99 دلاری کنید

اصلی ترین هدف در طراحی اولو، سادگی است. به این معنا که سازندگان سعی کردند اطمینان حاصل کنند تا افرادی که هرگز از پرینتر 3 بعدی استفاده نکرده اند نیز قادر به بهره گیری از اولو خواهند بود. روند کار از یک اپ شروع می شود. کاربران اقدام به انتخاب شیء مورد نظرشان برای پرینت می کنند، تلفن را روی «حالت هواپیما» قرار داده و روی صفحه تلفن، قسمت پایینی پرینتر را تنظیم می کنند. سپس رزین را به داخل فشار می دهند، نیمه دیگر را بالای صفحه قرار داده و فرآیند چاپ شروع می شود.

با استفاده از اولو (OLO)، گوشی هوشمند خود را بدل به یک پرینتر 3بعدی 99 دلاری کنید

لبته اولو که 771 گرم وزن دارد، وابعادش نیز 17.2 در 11.4 در 14.7 سانتیمتر می باشد برای پرینت کردن یک ماشین سواری مناسب نیست، اما می شود آنرا همراه خود به هر جا می خواهید، حتی به گفته سازندگان داخل هواپیما ببرید!

باید اذعان داشت که پرینت با استفاده از اولو به صورت آنی صورت نمی گیرد، بلکه مدت زمان پرینت بسته به مشخصات سخت افزاریِ گوشی هوشمند کاربر دارد. به عنوان مثال،به گفته سازندگان، با استفاده از آیفون 6 می توان شیئی با ارتفاع 2.5 سانتیمتر را ظرف یک ساعت و 55 دقیقه چاپ نمود. اولو 4 باطری AA می خورد.

البته اولو آپشن های مختلفی دارد. رزین های مناسب چاپ با استفاده از آن بافت سخت یا نرم و رنگ های مختلف دارند. اولو به علاوه با سیستم های عامل آندروید، ویندوزفون یا iOS کار می کند. کاربران می توانند طرحی را که اپ ابزار پیشنهاد می دهد انتخاب کنند و یا از نرم افزار 3 بعدی برای طراحی یا اسکن شیء موردنظر استفاده کنند.
افزون بر این اولو اجتماعی هم هست، به این معنا که کاربران همانند ارسال تصویر یا ویدئو، قادر به ارسال اطلاعاتِ اشیای 3 بعدی هستند تا گیرنده بتواند اقدام به پرینت شیء مورد نظر کند. حتی کاربران می توانند اطلاعات اشیاء را بصورت محرمانه ارسال کنند (سورپرایز) تا طرف دریافت کننده صرفاً بعد از پرینت کردنش از ماهیت آن مطلع شود. پیش بینی مؤسسان حاکی از استفاده گسترده از اولو برای چاپ قالب های دندانی تا مهرهای پلاستیکی و حتی ابزارهای کلاس درس است.

با استفاده از اولو (OLO)، گوشی هوشمند خود را بدل به یک پرینتر 3بعدی 99 دلاری کنید

به گفته مورونی: “هدف ما از طراحی اولو ایجاد انقلابی در چاپ 3 بعدی بوده است”، گاربریله اضافه می کند: “می خواستیم پرینتر 3 بعدی را طراحی کنیم که مقرون به صرفه بوده و استفاده از آن راحت باشد.”
اولو 99 دلار قیمت دارد. تیم سازنده نیز درحال حاضر کمپینی را بر روی Kickstarter راه انداخته اند و یک هدف 80 هزار دلاری را تعیین کرده و تاکنون نیز 2 میلیون دلار جمع آوری نموده اند.