دسته‌بندی نشده

انتشار Android P برای گوشی‌های نوکیا

انتشار Android P برای گوشی‌های نوکیا

انتشار Android P برای گوشی‌های نوکیا ، کارشناسان موسسه اطلاعات ماکس پلانک آلمان برای پاسخ به نیاز روز کاربران صفحات لمسی چون تبلتها اقدام به طراحی یک صفحه کلید دو تکه کرده که بنابراظهارات آنها سرعت تایپ را تا 30 درصد افزایش می دهد.

از زمانی که صفحه کلید QWERTY در اواخر قرن نوزدهم معرفی شد، به رغم چالشهای بسیار همواره در جایگاه خاص خود قرار داشت، اما این فناوری به خوبی با تبلتهای امروز و سایر دستگاه هایی که دارای صفحه لمسی داشتند سازگار نشد.
اکنون کارشناسان موسسه اطلاعات مکس پلانک آلمان اعتقاد دارند که پاسخی که مبتنی بر نیاز روز است را یافته اند.
فناوری ارائه شده توسط کارشناسان آلمانی KALQ نام دارد که آنها امیدوارند سرعت تایپ کردن با استفاده از این طرح دو تکه شده 34 درصد افزایش یابد.
یک گروه تحقیقاتی به ریاست آنتی اولاسویرت با استفاده از تکنیکهای محاسباتی بهینه سازی به همراه مدل حرکت انگشت شصت برای جستجو درمیان میلیونها صفحه آرایی بالقوه این طرح را ارائه کرده اند.
طرح آنها یک صفحه دو تکه با 16 کلید در سمت چپ و 12 کلید در سمت راست است. تمام حروف صدادار انگلیسی به جز Y که گاهی صدادار است در سمت راست قرار گرفته به همراه G، K، L، Q و J.
محققان به این نتیجه رسیده اند که کاربران با استفاده از این آرایش صفحه کلید می توانند سرعت تایپ خود را نسبت به صفحه کلید سنتی QWERTY تا 34 درصد افزایش دهند.
تایپ با دو انگشت شصت روی دستگاه هایی چون تبلتها با تایپ کردن روی یک صفحه کلید فیزیکی بسیار متفاوت است.
مشخص شده است که یک کاربر عادی روی صفحه کلید سنتی QWERTY در دستگاه هایی که صفحه کلید لمسی دارند بسیار محدود هستند و می توانند در هر دقیقه تنها 20 واژه تایپ کنند که این میزان در مقایسه با صفحه کلیدهای فیزیکی بسیار کم است.
محققان موسسه اطلاعات مکس پلانک و همکارانش از دانشگاه سنت اندروز و مونتانا تک مدعی شده اند که کاربران با استفاده از صفحه کلید طراحی شده توسط آنها می توانند در هر دقیقه 34 کلمه تایپ کنند.
آنها هنگام طراحی این صفحه کلید به این نتیجه رسیدند که تغییرات جزئی در صفحه چون تغییر چند کلید کوچک برای تغییر حرکت کافی نیست.

کلماتی که در پیامهای متنی بسیار کاربردی هستند اگر از یک طرف این صفحه کلید دو تکه تایپ شوند ، مشکل تایپ کردن همچنان به قوت خود باقی می ماند.
آنتی اولاسویرت اظهار داشت: کلید بهینه سازی صفحه کلید تایپ با دو شصت بود تا مکث بین تایپ حروف و واژه ها به حداقل برسد. تایپیستهای باتجربه انگشتهای شصت خود را به صورت همزمان تکان می دهند.
درحالی که یکی از آنها در حال تایپ کردن است، دیگری به حرف بعدی نزدیک می شود. ما با پیش بینی این رفتار، تلاش کردیم شیوه تایپ را بهینه کنیم.